مرکز تخصصی فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس آنلاین نمایندگی فروش یو پی اس فروشگاه آنلاین یو پی اس فروش باطری یو پی اس فروش باتری یو پی اس فروش باطری یو پی اس نمایندگی فروش باطری یو پی اس فروش باتری یو پی اس در بوشهر فروش اینترنتی باطری یو پی اس فروش انواع باطری یو پی اس خرید و فروش باطری یو پی اس

مرکز تخصصی فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس آنلاین نمایندگی فروش یو پی اس فروشگاه آنلاین یو پی اس فروش باطری یو پی اس فروش باتری یو پی اس فروش باطری یو پی اس نمایندگی فروش باطری یو پی اس فروش باتری یو پی اس در بوشهر فروش اینترنتی باطری یو پی اس فروش انواع باطری یو پی اس خرید و فروش باطری یو پی اس

  • ۰
  • ۰

چاپ مخمل یا فلوک با دستگاه مخمل پاش کاربردهای زیادی در صنایع نساجی برای ایجاد طرحهای مخملی روی لباس و پارچه دارد که از تیشرت های معمولی گرفته تا پارچه های مبلی که در کارخانه تولید می شوند، از این تکنیک بهره می برند . ایجاد طرح برجسته روی لباس می تواند جلوه ای خاص به لباس بدهد . پوشش مخملی احساس نرمی به بیننده می دهد . 

 


همچنین چاپ مخمل با دستگاه مخمل پاش در تزیین جعبه های کادویی ، مقوا های مصارف تزیینی و کارت های عروسی ، ورق های نایلونی ، عروسک ، لوازم تزیینی و آرایشی نظیر تل سر ، ساعت ، کفش کاربرد های مختلفی دارد . در مجسمه سازی و تزیین وسایل و تولیدات ابتکاری کاربرد های فراوان دارد . و چاپ مخمل با دستگاه مخمل پاش حتی در صنایع خودرو سازی برای زه های لاستیکی دور شیشه پنجره خودرو ، همچنین برای دکور داخلی اتومبیل استفاده می گردد. برای جلوگیری از انعکاس نور از سطح داشبورد یا سطوح صاف نیز کاربرد دارد . همچنین در ساخت دکور و طرح روی دیوار بکارمی رود . در صنعت کفش ، کیف ، و صنایع وابسته چرمی کاربرد های مختلفی دارد . حتی در کاربردهای خاص نظیر پانل های اکوستیک مفید است . 

چاپ مخمل

چاپ مخمل با دستگاه مخمل پاش ,پاشش الیاف مویی شکل است  که درازی آنها درحدود1 تا 3 میلیمتر هستند.برخورد الیاف به چسب روی کار باعث فرورفتن و چسبیدن الیاف در داخل چسب شده و پس از خشک شدن چسب ، ظاهری مانند تکه ای از پارچه مخمل پیدا می کند.
انتخاب چسب مناسب می تواند کمک زیادی در کیفیت کار داشته باشد اولا چسب پایه آب بهترین گزینه است زیرا جریان بار الکتریکی در آن بسهولت انجام می گیرد ، ثانیا نوع چسب از نظر ضد آب بودن یا هواخشک بودن و نظایر آن بسته به کاربرد انتخاب می گردد. هدف این است که الیاف به بهترین شکل داخل چسب وارد شده و تا زمان خشک شدن همانگونه باقی بماند . برای اینکه الیاف بصورت ایستاده قرار گیرد تانقش برجسته ایجاد گردد از میدان الکتریکی برای بار دار شدن الیاف استفاده می گردد .ایجاد میدان دافعه بین الیاف بار دار باعث قرارگرفتن ایستاده الیاف می شود .اگر ولتاژباردار کننده وجود نداشته باشد الیاف بصورت خوابیده روی چسب افتاده و جلوه برجسته بودن طرح از بین می رود .

 

 

کار با دستگاه مخمل پاش

دستگاه دارای یک سیم زمین ( ارت ) است . ابتدا این سیم را توسط گیره سر آن به ارت کارگاه و به میز وصل نمایید. با اتصال برق ، دستگاه آماده کار خواهد بود. در ظرف رنگ حدودا تا دوسوم ظرفیت کامل پودر رنگ بریزید درب ظرف را در جای خود قرار دهید و پس از روشن کردن دستگاه دسته پاشش را روی کار بگیرید و دکمه روی دستگاه را فشار دهید پودر شروع به پاشش می کند . با تکانهای ریز الیاف به هم چسبیده جدا شده و پاشش بهتر انجام می گیرد
پودر های نو و باکیفیت بدون نیاز به تکان دادن شروع به خارج شدن از ظرف رنگ می شوند اما پودر های کهنه به هم گیر می کنند و از توری عبور نمی کند که عموما با تکان های ریز از هم باز می شوند . برای سطوح فرورفته قدرت زیاد مناسب نیست با تنظیم ولتاژ روی حداقل از پس زدن پودر بواسطه تجمع بار اضافی جلوگیری می شود . 

آماده سازی کار برای پاشش پودر مخمل یا  فلوک 

اگر برای پارچه و مواردی از این دست که بصورت مسطح روی میز پهن می گردند استفاده می شود بهتر است زیر کار صفحه فلزی باشد این کار بدین علت است که پودر ها پس از باردار شدن بعلت دافعه بین آنها و ظرف پودربه بیرون هل داده می شوند اما برای برخورد بهتر با کار وجود صفحه بدون بار ( صفحه فلزی متصل به ارت ) مفید است .  برای کار روی اجسام سه بعدی اتصال یک سیم نازک متصل به ارت به چسب روی کار به کیفیت نشستن پودر کمک می کند . ارت دراینجا یک اتصال به زمین است . برای این منظور یک سیم به اسکلت ساختمان ، لوله های فلزی آب یا شوفاژ ، و هر جسم فلزی بزرگی که روی زمین غیر عایق قرار دارد متصل می گردد. سر دیگر این سیم برای اتصال به دستگاه و میز کار قابل استفاده است . 

مخمل پاش

 
  • ۹۶/۱۰/۱۷
  • آسیه نازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی