مرکز تخصصی فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس آنلاین نمایندگی فروش یو پی اس فروشگاه آنلاین یو پی اس فروش باطری یو پی اس فروش باتری یو پی اس فروش باطری یو پی اس نمایندگی فروش باطری یو پی اس فروش باتری یو پی اس در بوشهر فروش اینترنتی باطری یو پی اس فروش انواع باطری یو پی اس خرید و فروش باطری یو پی اس

مرکز تخصصی فروش یو پی اس و باطری یو پی اس

خرید یو پی اس آنلاین نمایندگی فروش یو پی اس فروشگاه آنلاین یو پی اس فروش باطری یو پی اس فروش باتری یو پی اس فروش باطری یو پی اس نمایندگی فروش باطری یو پی اس فروش باتری یو پی اس در بوشهر فروش اینترنتی باطری یو پی اس فروش انواع باطری یو پی اس خرید و فروش باطری یو پی اس

  • ۰
  • ۰

صدور و تمدید معافیت دانشجویان و دانش آموزان

 

همه دانشجویان پسری که به سن 18 سالگی می رسند، مشمول خدمت سربازی می شوند و باید به خدمت سربازی اعزام شوند، اما در این میان کسانی هستند که ترجیح می دهند که ابتدا به جای سربازی به دانشگاه بروند و ادامه تحصیل بدهند.

برای این­کار شما نیاز به معافیت تحصیلی دارید تا بتوانید ادامه تحصیل بدهید. اما شرایط دریافت معافیت برای دانشجویان و دانش آموزان چیست؟ به چه مدارکی برای دریافت معافیت نیاز داریم؟

چند نوع معافیت داریم و با چه شرایطی می توانیم این معافیت را دریافت کنیم؟

برای اطلاع ازشرایط دریافت معافیت با ما تا انتهای این مطلب باشید، در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

شرایط تمدید یا صدور انواع معافیت های تحصیلی

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان برای آن دسته از دانش آموزانی است که از یک سال معافیت آن ها زمان لازم و کافی گذشته است. بنابراین این دسته از دانش آموزان گرامی نیازی به تمدید نخواهند داشت. اما آن دسته از مشمولینی که ملزم به این کار می باشند، حتما باید در رابطه با شرایط تمدید یا صدور انواع معافیت های تحصیلی اطلاعات لازم را کسب نمایند.

سازمان نظام وظیفه عمومی برای دانشجویان عزیز در هر یک از مقاطع تحصیلی شرایط خاصی را جهت معافیت تعیین نموده اند که در صورت اتمام این زمان، لازم است نسبت به اقدامات بعدی گامی برداشته شود.

لازم به ذکر است که تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان تنها برای یک سال معتبر می باشد و در سال بعدی با توجه به شرایط دانشجو تصمیم گیری می شود.

از جمله شرایط تمدید یا صدور انواع معافیت های تحصیلی در رابطه با مقطع تحصیلی برای دانشجویان دوره کاردانی حداکثر دو سال و نیم می باشد و برای مقاطع کارشناسی نیز ، نهایتا 5 سال مجاز به تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان می باشند. بدیهی است که شرایط تمدید و یا صدور انواع معافیت های تحصیلی در رابطه با دانشجویان و دانش آموزان اخراجی به گونه ای دیگر می باشد.

سامانه تمدید معافیت تحصیلی

با توجه به اینکه دانشجویان و دانش آموزان زیادی درخواست معافیت تحصیلی دارند و می خواهند برای معافیت اقدام کنند، برای این منظور سامانه ای تهیه شده است تا دانشجویان و دانش آموزان به راحتی بتوانند با وارد شدن و ثبت درخواست معافیت خود، معافیت تحصیلی خود را دریافت کنند.

این امر برای تسهیل ارتباط دانش آموزان و دانشجویان با سازمان نظام وظیفه است و همینطور باعث شده است تا روند دریافت معافیت تحصیلی سریع تر و ساده تر شود.

شما می توانید تنها با مراجعه به این سامانه و یا برقراری تماس در این سامانه، از شرایط و قوانین دریافت معافیت تحصیلی مطلع شوند و بتوانند اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنند.

بهتر است تمام دانشجویانی که قصد دریافت معافیت تحصیلی دارند در زمان مقرر نسبت تعیین وضعیت معافیت تحصیلی خود در این سامانه اقدام نمایند؛ هرگونه تاخیر و غیبت در معافیت تحصیلی باعث می شود تا شما نتوانید از معافیت تحصیلی بهره مند شوید.

همه دانش آموزانی که می خواهند برای معافیت اقدام نمایند، فقط یک سال وقت دارند تا درخواست خود را ثبت کنند و حداکثر سن مورد قبول برای درخواست شما 20 سالگی است.

علت تمدید معافیت تحصیلی

معافیت کفالت مادر و پدر، معافیت سه برادری و معافیت پزشکی از مواردی است که می توانید از طریق آنها معافیت دریافت کنید. اما در بین این ها معافیت تحصیلی موقت است؛ به این معنا که پس از پایان سال تحصیلی معافیت شما تمام می شود و باید به محل خدمت اعزام شوید.

معافیت تحصیلی دانش آموزان

یکی از اولین و مهم ترین شرط های دریافت معافیت تحصیلی این است که دانش آموز نباید وقفه درسی داشته باشد یعنی به محض فارغ التحصیلی وارد دانشگاه شده و به ادامه تحصیل بپردازد.

اگر بخواهیم به صورت کامل به نحوه تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان بپردازیم به صورت مرحله ای و کامل باید به موارد ذیل اشاره بنماییم:

بایستی دانش آموز پس از ورود به اولین ماه ۱۹ سالگی وی به مراکز خدمات الکترونیک نیروی انتظامی (مراکز پلیس ۱۰+) مراجعه بنماید و در آن مرکز درخواست معافیت تحصیلی بکند.

برای تمامی دانش آموزان محترم با سقف سنوات تحصیل معافیت تحصیلی صادر می شود که این معافیت تحصیلی تا ۲۰ سالگی تمام می باشد.

دانش آموز بایستی درخواست معافیت تحصیلی خود را به واحد آموزشی که در نظر دارد تحویل بدهد.

شما همراهان عزیز می توانید برای اطلاع و شرایط دریافت معافیت با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید.

منبع: https://avije.org

https://fa.wikipedia.org

 

  • ۹۹/۱۰/۰۲
  • آسیه نازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی